Jumaat, 15 April 2011

Mira Classic, Road To JDM

Assalammualaikum & Salam Sejahtera....

Nk story pon xtau nk mula cmne tp rase2memang patot ade..... :-)
Pada suatu hari, burung2 berkicauan hari tu, ada yang bekerja, ada yang bergembira.....hahahahaha
Dipendekkan cerita, So Camne aku boleh terjebak dalam kancah permotoran ni..
Dulu minat motor jew, pastu beralih ke kereta pulak... Ni lah akibatnye tomahan memakan diri, dulu duk kata kt org bazir duit buat keta, last2 memakan diri sendiri.... heheheehe
Namun kepuasannya hanya pada peminat2 kereta je yang tau... x men keta xtau ye....

Pada permulaannya aku pkai kancil ni dh lama, beli baru 
( bukan 2nd ye tp dh jd 2nd lepas tuko nama, owner lama bapak aku lar...heheheheh ).
Asalnye dlu men make-up dalaman je... saje syok2... luaran x usik langsung, standart kuar kilang rawang.. 
(takot JPJ time tu, alasan blajo pon sm, duit xde...huhuhuh )
nengokler keta teman ni.... belalang gaban, apoh pon x usik... siap anttena kembo kedai ah beng lagi...hahahah... bila kenang lawok pon ade... tp jasanye byk gak lar... hehehe

So masa utk berubah ke wajah baru.. 
Belalang kacuk Opti Sport, ni gambo 1st time masuk autoshow setelah dihasut oleh geng2 banzai taiping... siot je..keta dh le buruk,calar sna sni.. probe xde pon..ntahapehape, kome tgk le gambo tu... siap tiko piknik g, org pakai kapet...wat malu je... majalah semua pinjam, brg2 lain memang ade dalam keta aku.... heheheheh
Time ni dapat no5 kcar standart.. x bdget pon menang.. saje nk syok2... just tuko bumper kacuk ,dh blh join show,,ahhahahaha...

Kemenangan tu lah yang menyebabkan aku rasa bersemangat nk join autoshow lagi... Tgk kawan2 dpt piale beso, aku pon nk merasa gak... Akhirnya, dengan hati yg cekal, tabah menghadapi dugaan ini, aku pon menyarung jersi baru. jersi MiraClassic, time ni semua gaban... stiker pon xde g.. masih kasut lama...
Ni 3rd Autoshow ku masuk kt batu kawan,penang. baru nk berjinak2.. dh wat persiapan hasil pemerhatian dr show yg lepas2.. hehehehehhe. byk yg kurang, katil baby xde, stiker xde, kasut Juara Lagu pon xde lg...huhuhu.. Pastu layan bonet CF style lak... saje gate....
Buruk bebeno klau klasik dgn bone CF... nmpak kosong je... heheehhe. masa ni ramai otai2 turun...malu rasanye.... huhuhuhuh.....Setelah sekian lama berkecimpung dalam dunia autoshow ni, rujuk majalah kegemaran ramai K-KOMPAK, so teman pon buatler perubahan sket... beberapa benda baru ditambah bg menampakkan imej klasik tu...
Ni baru lar klasik.. Semua dh tambah, lepas tgk majalah... cuma kasut je xsesuai kot... tp Kasut Idaman Malaya tu... rare... ehhehehe... alamak tangga pon ade daaa.... tu lar gunanya Katil Baby ni... mcm2 blh bubuh, guni dgoyan pon ade teman bubuh dlu... Stiker Line Klasik, lining krum yg berkilauan tatkala matahari memancornyer...hehehhe..

Asik tengok luaran je, dalaman pon nk gak.... dalaman biase2 je... malu lar... keta org lain dalaman dia peeehhhh...lazat... aku punya biase2 aje... so ni lar dalaman keta aku... yg serba ringkas... nnt aku buh gambo lain ye...
Serba kekurangan...huhuhuh.. seingga sekarang masih seperti dahulu.... :-) Audio ni gambo lama.. skrg dh pakai woofer kenwood dh... hheheheh tp speaker ALOHA tetap sm.... syg nk cat lain ler pulok....

So setelah hampir 4 tahun join Autoshow, pelbagai kenangan pahit manis dilalui, malas nk ingat dh, wat sakit ati je... smpe muka hitam2 dh...hahahhaha.... Rakan taulan lama kelamaan makin ramai... dr x kenal trus jd kenal... ini lah dia dunia permotoran, menang kalah adat bertanding.. janji persahabatan tetap diteruskan.. ni lah hasilnya setelah join autoshow, dapat yg beso skali cukup seronok bagi aku.. blh pencen dh kot... bg2 ler kat org lain merasa sm... hahahahha....
Ni jeler koleksi piala-piala yang aku ade, x termasuk piala pinjam, piala joham lompat tinggi, johan takraw dsbnye... hehehhehe.. yg beso tu dapat kt aloq setaq... show pg smpai mlm... jelepek aku dibuatnye.... tp memang best lar... mcm2 piala ade dr kecik smpe beso, hamper lesap lama dh.. heheheeh


Yang amat mengembirakan hati aku, apabila segala hasil penat lelah perjuangan aku ini dipamerkan utk tatapan umum 18U..ehheeehheh... Merasa gak masuk Majalah K-Kompak ( 67 ), Tq 4 abam Ibrahim Salleh yg dtg brkampung kt ipoh 3 hari utk sesi photoshot budak2 perak. mcm xpercaya je keta aku blh masuk majalah....thank a lot bro & krew k-kompak yg lain. tanpa k-kompak, siapalah saya pada hari ini..... 
Seronok bila dapat mengenali anda.......No Kcar, No Life.. Enjoy Small...

With Love
MIRA CLASSIC


p/s: Nnt aku update gambo lain yg lebih best ye ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan